Medan tour 3 - Reisverslag uit Gedung Johor Pasar Empat, Indonesië van Ilona Pullens - WaarBenJij.nu Medan tour 3 - Reisverslag uit Gedung Johor Pasar Empat, Indonesië van Ilona Pullens - WaarBenJij.nu

Medan tour 3

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

31 Juli 2017 | Indonesië, Gedung Johor Pasar Empat

Gelukkig hebben we foto's en helpt dat mijn grijze cellen weer activeren. We zijn natuurlijk langs het terrein van jouw HBS gereden oma, tegenover een begraafplaats. Toen jij uit Nederland door je ouders werd teruggeroepen, terwijl je in Zutphen op de HBS zat. Veel mensen dachten dat het in Nederlands-Indië veiliger zou zijn. Dus jij met Frits naar Medan. Daar was een HBS, en daar gingen jullie heen. Omdat het dagelijks rijden van Medan naar Klein Soengei Karang niet te rijden was, ging jij bij de directeur, zijn vrouw en kinderen in de kost. Je hebt er een heerlijke tijd gehad. Waar je toen woonden hebben we niet kunnen achterhalen.

In al dit bezoek, hebben we ook nog een snelle blik geworpen op een boedistische tempel. Veel, heel veel wierook, indrukwekkende beelden. En mensen die er serieus vertoeven. Kort en krachtig was het bezoek, veel altaren. Door al onze andere belangrijke punten, weinig aandacht en focus hierop gehad. Ook goed in deze context.

Tenslotte rijden we ook nog, toevalligerwijs langs een paar tennisbanen. Daar kunnen we natuurlijk niet aan voorbij gaan. Steven en ik stappen uit. De Medan Club van 1879, oma die zou je wellicht kennen? Paar banen, alles er op en er aan. Empire stoel, netten, sport gravel, iets grijzigs. Maar, er ontbreekt iets essentieels: er zijn geen lijnen! Hoe grappig. Nou oma, was je hier destijds?

Ja, zo zeg je later, daar ben ik zeker met regelmaat geweest, o ja!

Verslag uit: Indonesië, Gedung Johor Pasar Empat

Ilona

In 2010 heb ik met veel plezier dit reisverslag gemaakt: http://stevenbannink.waarbenjij.nu/reisverslag/3534839 Komende zomer (2017) gaan we weer terug naar toen, die reis ga ik hier beschrijven, inclusief voorbereidingen.

Actief sinds 28 Juni 2013