Voorwoord - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Ilona Pullens - WaarBenJij.nu Voorwoord - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Ilona Pullens - WaarBenJij.nu

Voorwoord

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Ilona

27 April 2017 | Nederland, Oosterbeek

De tijd staat even stil....

Een prachtige reis opgetekend in dit mooie boek door, wie anders, Ilona.

Deze reis staat al heel lang op het wensenlijstje en wordt mede door de stage van Jonne in Thailand concreet. Eerst weekje vertoeven bij Jonne in 'haar' hotel om daarna door te reizen naar Sumatra.

In navolging van onze zoektocht op Java naar de roots van opa 7 jaar geleden, was nu het moment aangebroken om de voetsporen van oma te volgen.

Goed begin is het halve werk. En dat bleek ook nu het geval. Tijdens de vele gesprekken van Ilona met oma komen vele indringende herinneringen boven. De fotalbums spelen een belangrijke rol, zo ook het gebruik van google-earth, de afstemming met Dirk en Diana die in Medan naast een hotel ook een reisbureau bestieren, zorgde er voor dat de reis tot in detail kon worden uitgeschreven.
Naast alle voorbereidingen heeft Dedi, onze chauffeur, onze gids, onze tolk, ons alles, een zeer bepalende rol gespeeld. Wat een kanjer!

Nu, bijna een eeuw later staan wij daar, waar mijn moeder ooit stond, lopen wij daar waar mijn moeder ooit liep, zwemmen wij daar waar mijn moeder ooit zwom. De tijd staat even stil.....

Van dag tot dag, van uur tot uur volgen wij het reisprogramma om ook alles terug te vinden. Hoe is het mogelijk! Wij in extase en thuisfront aangenaam verrast. Mooi en bijzonder om dat samen te mogen en kunnen beleven.

Onversaagd en ongebroken.

Dit alles door Ilona vastgelegd in dit prachtige boek.

Terug naar deze tijd....

Steven,
Oosterbeek, Augustus 2017

  • 10 Februari 2021 - 15:38

    Wim Campman:

    Hallo, Ilona en Steven,
    het was even zoeken maar ik heb jullie gevonden. Eerst enkele verslagen van Steven gelezen, vervolgens dit bericht gestuurd.
    Ik probeer met jullie in contact te komen. Kan dat? Ik heb geen emailadres (meer) van jullie. Mijn tel.nr. is 06 25 06 24 40

    Met vriendelijke groet,
    Wim Campman (L'Eau d'Heure)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterbeek

Ilona

In 2010 heb ik met veel plezier dit reisverslag gemaakt: http://stevenbannink.waarbenjij.nu/reisverslag/3534839 Komende zomer (2017) gaan we weer terug naar toen, die reis ga ik hier beschrijven, inclusief voorbereidingen.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 3476
Totaal aantal bezoekers 23203

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Omama's herinneringen (be)zoeken....

Landen bezocht: